X
تبلیغات
نماشا
رایتل

بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی

چهارشنبه 10 آذر 1395

بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی



فصل اول

کشش الکتریکی

برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرک لوکوموتیو، ابتدا باید مشخصات حرکتی (Synematic Characteristics) لوکوموتیوها در حالت کلی بررسی شود و سپس روشهای مناسب برای ایجاد آن مشخصات حرکتی انتخاب گردد.

در این فصل، ابتدا معادلات حرکتی و دینامیکی ( Synematic & Dynamic Equations ) حاکم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الکتریکی لکوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد.

1-1) تعیین مشخصات حرکتی قطار

همانطور که می دانید، برای تعیین نحوة حرکت قطارها در هر مسیر از راه آهن، از یک جدول زمانبندی (Time Table) استفاده می شود که دارای سه بعد: 1- شمارة قطار، 2- مسافت قطار، 3- زمان
می باشد. از طرفی‌تعیین جدول زمانبندی یک مسیر نیازمند‌ دانستن دو دسته اطلاعات برای هر قطار است.

دسته اول شامل اطلاعات مربوط به لحظات خارج بودن قطار از مسیر هستند مانند: زمان توقف در هر ایستگاه (Dwell Time) ، زمان تعویض مسیر ( Time Shunting) و ... که با توجه به طراحی اولیه معلوم فرض می شوند.

دسته دوم شامل اطلاعات مربوط به لحظات حرکت قطار در مسیر هستند که از حل معادلات حرکتی قطار بدست می آیند. برای حل این معادلات، باید در هر لحظه نیروهای وارد بر قطار را که شامل نیروی کششی (Tractive Effort) قطار، نیروی مقاوم (Drag Resistance) یا نیروی کند کننده قطار و نیروی ترمزگیری (Braking Effort) یا متوقف کنندة قطار هستند، تعیین شوند. در ادامه به محاسبه این نیروها می پردازیم.

1-1-1) نیروی محرک قطار

به طور کلی نیروی محرک قطار، تابع نوع موتورهای کششی (Traction Motors) موجود در لکوموتیو و سیستم کنترل آنها بوده و مشخصه این نیرو توسط کارخانه سازنده برای هر نوع لکوموتیو بصورت منحنی نیروی کششی بر حسب سرعت قطار تعیین می گردد.

شکل (1-1) منحنی نیروی کششی F بر حسب سرعت V یک لکوموتیو را نشان می دهد. همانطور که می بینید این منحنی شامل دو ناحیه است. در ناحیه اول نیروی محرک زیاد و بطور تقریباً ثابتی از لحاظ راه اندازی تا سرعت پایه (Base Speed) به لکوموتیو اعمال می شود، بنحویکه سرعت قطار با شتابی زیاد و بصورت تقریباً ثابتی افزایش یابد. در ناحیه دوم که قطار دارای سرعتی بیش از سرعت پایه است، نیروی محرک قطار با افزایش سرعت، کاهش می یابد، بنحویکه حاصلضرب آنها که همان توان مکانیکی قطار است تقریباً ثابت بماند. بنابراین چنانچه نوع لکوموتیو معلوم باشد، نیروی محرک در طول مسیر، تابعی از سرعت قطار خواهد بود. بنابراین داریم:

(1-1) F = fF(V)

شکل (1-1) منحنی نیروی کششی F بر حسب سرعت V لکوموتیو

1-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance )

بطور کلی، نیروی مقاوم قطار در طول مسیر حرکت آن ثابت نیست. این نیرو از مولفه هایی که تابع نوع، وضعیت و مشخصات حرکتی قطار هستند، تشکیل می شود. در ادامه به معرفی این مؤلفه ها می پردازیم.

الف) مقاومت مخصوص چرخشی:

(Specific Rolling Resistance)

مقاومت مخصوص چرخشی Rr ، تابع سرعت قطار V بوده و شکل عمومی آن عبارتست از:

(2-1) Rr = C0+C1.v + C2.v2

در این رابطه ضریب C0 ناشی از مقاومت غلتشی بوده و شامل اصطکاک یاتاقانها و مقاومت مسیر نیز می باشد. ضریب C1 ناشی از تکانهای مزاحم واحد جلو برندة قطار است و ضریب C2 نیز ناشی از مقاومت هوا می باشد.

یکی از روابط تجربی متداول برای مدل کردن مقاومت مخصوص چرخشی، رابطه شاتوف (Sauthoffs formula) می باشد که بصورت زیر بیان می شود:

(3-1)

Rr مقاومت مخصوص چرخشی بر حسب [ N/t]

a ضریبی وابسته به نوع یاتاقانها

v سرعت قطار بر حسب [Km/h]

Fe ضریبی وابسته به سطح جلویی واگنها

W جرم قطار بر حسب [t]

nw تعداد واگنها

g شتاب جاذبه بر حسب [m/s2]

ب) مقاومت مخصوص شیب (Specific Grade Resistance):

مقاومت شیب، مولفه ای، از نیروی جرم قطار است که در جهت عکس قطار و یا در جهت حرکت آن اعمال می شود. بنابراین هنگامیکه شیب مثبت باشد، موجب کندی سرعت قطار شده و در حالیکه شیب منفی است موجب افزایش سرعت آن می شود. بعبارت دیگر، این مقاومت تابع وضعیت قطار بر روی مسیر است.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی

بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی arzanfile.fileina.com/product-30061-Investigation-and-analysis-of-direct-current-tract.aspx‎Cachedدرایوهای تراکشن جریان القایی سیستم های تراکشن الکتریکی درایوهای تراکشن جریان مستقیم دانلود پایان نامه رشته الکترونیک دانلود پایان نامه الکترونیک بررسی و ... [PDF] به صورت PDF amparticle.tk/.../15889-بررسی-و-تحلیل-درایوهای-تراکشن-جریان-مس.pdf‎Cachedﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دراﯾﻮﻫﺎی ﺗﺮاﮐﺸﻦ ﺟﺮﯾﺎن ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و اﻟﻘﺎﯾﯽ. ﭘﯿﺸﮕﻔﺘﺎر. در ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ از وﻟﺘﺎژ DC ﺛﺎﺑﺖ رﯾﻞ ﺳﻮم ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ دراﯾﻮﻫﺎی DC ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﮐﻨﺘﺮل ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎی ﻧﻮع ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ، ﮐﻪ ... بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی - اِی‌اِم‌پی! amparticle.tk/.../15889-بررسی-و-تحلیل-درایوهای-تراکشن-جریان-مس‎Cached3 مارس 2016 ... بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی. دسته: برق، الکترونیک، مخابرات. فرمت فایل: doc. حجم فایل: 5410 کیلوبایت. بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/11440‎Cached31 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم محقق گرامی،شما با جستجوی بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی وارد این صفحه ... دانلودتحقیق بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی www.unisells.ir/prod-339102-دانلود+پایان+نامه+بررسی+و+تحلیل+درایوهای+تراکشن+جریان+مستقیم+و+القایی.html‎Cachedدانلود تحقیق بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی. بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی tahghigh20.filenab.com/product-64514-driver-trakshen.aspx‎Cachedبررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی. فصل اول. کشش الکتریکی . برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرک لوکوموتیو، ابتدا باید مشخصات ... بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی oamss.rozblog.com/post/36‎Cachedبررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی. پیشگفتار. در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی irantext3-blog.feixiansi.com/page-75050.html بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی,در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی بایگانی ... pazhohesh3.ir/tag/بررسی-و-تحلیل-درایوهای-تراکشن-جریان-مس/‎Cachedبررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی. 10 ساعت ago فنی و مهندسی 0 · %d9%be%d8%b1%d9%88%da%98. بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن ... بررسی و تحلیل درایوهای تراکشن جریان مستقیم و القایی - بانک فایل etl24.persizh.ir/2016/.../بررسی-و-تحلیل-درایوهای-تراکشن-جریان-مس/‎Cached23 ا کتبر 2016 ... فصل اولکشش الکتریکیفصل دومموتورهای تراکشن جریان مستقیمفصل سوممدارهای کنترل سیستم های تراکشنن جریان مستقیمفصل چهارمملاحظات ...