X
تبلیغات
رایتل

پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری

شنبه 29 آبان 1395

پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری

چکیده پژوهش :

سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد یا ندارد ؟

اهداف پژوهشی به ترتیب مبین مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد . بررسی مقایسه میزان وسواس در بین دانشجویان پسرو دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد . بررسی مقایسه میزان شکایات جسمانی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد .

بررسی مقایسه میزان ترس مرضی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری می باشد .

فرضیه های پژوهش در پی آزمودن آن است که آیا در میزان اضطراب در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟

آیا در میزان وسواس بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟

آیا در میزان شکایات جسمانی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟

آیا در میزان ترس مرضی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟

روش تحقیق پژوهش حاضر برای مطالعه ی ارتباط بین متغیرها عبارت است از روش جامعه ی آماری یا هدف در این پژوهش عبارت است از دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری.

در بیان ومعرفی نمونه می توان گفت ، در این پژوهش دو گروه نمونه شرکت خواهند داشت .

الف) دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد .

ب ) دانشجویان پسر و دختر دانشگاه سراسری.

دو گروه نمونه از دو جامعه ی متفاوت از رشته های مرتبط با علوم انسانی

تعداد نمونه های پژوهش های حاضر 90 نفر است . چون در این پژوهش دو گروه یعنی یک گروه از دانشجویان دانشگاه آزاد و گروه دیگر از دانشجویان دانشگاه سراسری با هم مقایسه می شوند . بنابراین در هر گروه 45 نمونه شرکت داده می شوند تا بتوان مقایسه ای درست از ملاک ها به عمل آورد .

روش نمونه گیری با توجه به ملاک استنباط یا استدلال آماری ، روش نمونه گیری تصادفی است . ابزار اندازه گیری پرسشنامه ی Sclgor است روش آماری نتایج به دست آمده با استفاده از روش آماری آزمون T مورد تحلیل قرار گرفت .

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق

مقدمه............................................................................................................... 9

1-2 بیان مسئله ............................................................................................ 14

1-3 اهداف و ضرورت پژوهش ................................................................. 16

1-4سوالات پژوهش .................................................................................... 17

1-5فرضیه های پژوهش ............................................................................. 17

1-6 متغیرهای پژوهش ............................................................................... 18

متغیرهای مستقل .......................................................................................... 18

متغیرهای وابسته ......................................................................................... 18

1-7تعاریف مفهومی ..................................................................................... 18

1-8تعاریف عملیاتی...................................................................................... 19

فصل دوم پیشینه و ادبیات تحقیق

2-1 دیدگاه و و نظریه ها در رفتار ناسازگار.............................................. 21

2-2 تعاریف و دیدگاه های نظریه پردازان در رابطه با اضطراب.............. 24

2-3 اختلالات اضطرابی................................................................................ 38

2-3-1 اضطراب تعمیم یافته......................................................................... 39

2-3-2 وسواس فکری – عملی..................................................................... 40

2-3-2-1 ویژگی های اختلالات وسواس.................................................... 42

2-4 علل اختلالات اضطرابی (از دیدگاه های مختلف)................................. 43

2-4-1 دیدگاه زیست شناختی..................................................................... 44

2-4-2 دیدگاه روان پویایی.......................................................................... 44

2-4-3 دیدگاه رفتار گرایی........................................................................... 47

2-4-4 دیدگاه شناختی................................................................................. 49

2-4-5 دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی........................................... 52

2-4-6 دیدگاه اجتماعی................................................................................. 57

2-5 تفاوت ها و تشابهات اختلالات اضطرابی ........................................... 57

2-6 درمان اختلالات اضطرابی.................................................................... 57

2-6-1 دیدگاه زیست شناختی..................................................................... 57

2-6-2 دیدگاه تحلیل روانی.......................................................................... 58

2-6-3 دیدگاه یادگیری................................................................................. 59

2-6-4 دیدگاه شناختی................................................................................. 61

2-7 وسواس – اجباری................................................................................ 64

2-8 ویژگی های اختلال وسواس فکری – عملی........................................ 67

2-9 نظریه ها و درمان اختلال وسواس فکری – عملی.............................. 68

2-9-1 نظریه های روان کاوی در رابطه با OCD .................................... 73

2-9-2 نظریه های رفتاری و شناختی......................................................... 74

2-9-3 درمان روانکاوی............................................................................... 75

2-9-4 درمان رفتاری هیجانی خردمندانه .................................................. 76

2-9-5 درمان شناختی.................................................................................. 76

2-9-6 درمان بیولوژیکی.............................................................................. 77

2-10 ویژگی های بالینی OCD .................................................................. 78

2-11 تشخیص اختراقی OCC ................................................................... 81

2-12 فوبی (ترس مرضی)........................................................................... 82

2-12-1 فوبی های خاص............................................................................. 83

2-13 نظریه ها و درمان فوبی خاص........................................................... 88

2-14 بیماری جسمانی یا اختلال جسمانی شکل ........................................ 95

2-15 اختلال جسمانی کردن و اختلال های مربوط.................................... 98

2-16 ویژگی های تشخیص اختلال جسمانی کردن................................... 101

2-17 نظریه ها و درمان اختلال جسمانی شکل ......................................... 102

2-18خود بیمارانگاری از لحاظ روانپزشکی ............................................. 107

2-18-1دلایل آغاز بیماری ......................................................................... 108

2-18-2 سابقه ی مشکل و شیوع آن ........................................................ 109

2-18-3 سیر بیماری................................................................................... 111

فصل سوم روش تحقیق

جامعه آماری ............................................................................................... 116

نمونه و روش نمونه گیری ......................................................................... 116

روش اجرا ................................................................................................... 116

ابزار اندازه گیری ........................................................................................ 117

نمونه گیری آزمون ..................................................................................... 117

اعتبار آزمون ............................................................................................... 118

پایانی آزمون ............................................................................................... 119

روش جمع آوری اطلاعات ......................................................................... 121

روش آماری ................................................................................................ 121

فصل چهارم

مقدمه ............................................................................................................ 123

مقایسه میاگین ها ........................................................................................ 124

آزمون فرضیه ............................................................................................. 124

فصل پنجم

نتیجه گیری ................................................................................................. 130

محدویت ها و پیشنهادات............................................................................. 132

پیوست ....................................................................................................... 134



خرید فایل



لینک منبع :پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری

[PDF] ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﯿﺰان اﺿﻄﺮاب در ﺑﯿﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺴﺮ و دﺧﺘﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی آزاد و ﺳﺮاﺳﺮی amparticle.tk/.../59674-مقایسه-میزان-اضطراب-در-بین-دانشجویان-پ.pdf‏ - ذخیره شده ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﯿﺰان اﺿﻄﺮاب در ﺑﯿﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺴﺮ و دﺧﺘﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی آزاد و ﺳﺮاﺳﺮی q ... ﺳﻮال ﭘﮋوﻫﺸﯽ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ آﯾﺎ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺰان اﺿﻄﺮاب وﺳﻮاس ، ﺗﺮس ﻣﺮﺿﯽ ﺷﮑﺎﯾﺎت ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ، در داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺴﺮ و. دﺧﺘﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ... مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و ... payanname20.filenab.com/product-59435-payannameh.aspx‏ - ذخیره شده سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد یا ندارد ... دانلود مقاله مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه ... fer2si.ir/مقاله-مقایسه-میزان-اضطراب-در-بین-دانشج/‏ - ذخیره شده 13 آگوست 2016 ... سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت ... تحقیق مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر bankmaghaleh.ir/تحقیق-مقایسه-میزان-اضطراب-در-بین-دانشج/‏ - ذخیره شده هدف کلی از پژوهش حاضر، تعیین وضعیت دانشجویان سراسری و آزاد در سال ۸۸-۱۳۸۷ مشغول به ... واژه های کلیدی: اضطراب، وسواس، خوبی (ترس مرضی) ، خود بیمار انگاری .... ۴- مقایسه میزان شکایات جسمانی در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری ... پایان نامه مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه ... zaminsabz2.blog.ir/.../پایان%20نامه%20مقایسه%20میزان%20اضطراب%20در%20بین%2...‏ - ذخیره شده 20 ا کتبر 2016 ... سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی ، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت ... مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر…—3354 - مقاله و پروژه ... 2015paper.ir/article/مقایسه-میزان-اضطراب-بین-دانشجویان‏ - ذخیره شده 2 فوریه 2012 ... سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی ، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت ... پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در ... maghalenab.rozblog.com/.../-پژوهش-مقایسه-میزان-اضطراب-وسواس--ترس-مرضی-شکایات-جسمانی-در-دانشجویان-پسر-و-دخ.html‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری دسته: روان شناسی بازدید: 5 بار ... پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در ... antqy.stu1.ir/posts/‏ - ذخیره شده پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری · مشاهده وبلاگ · پروفایل مدیر · مشاهده عناوین مطالب. تماس با ما antqy.stu1.ir/message‏ - ذخیره شده تماس با وبلاگ --> پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری ... پژوهش مقایسه میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در ... nice.iranoo.ir/.../پژوهش-مقایسه-میزان-اضطراب-وسواس-،-ترس-م/‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت ...